نماز
نماز
این وبلاگ مربوط به مسائل دینی و نماز می باشد.

گروه سياسی: امام(ره) در جايی فرمودند كه نماز سنت سياسی اسلام است و بايد احيا شود و ترس از شوروی و آمريكا نداشته باشيد؛ در واقع ايشان نماز را عاملی برای مبارزه با استكبار و ايجاد ترس در دل دشمنان می‌دانستند.

حجت‌الاسلام و ‌المسلمين «داود رنجبران»، عضو هيئت ‌علمی دانشگاه هنر، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، با اشاره به انديشه‌های امام خمينی(ره) گفت: ايشان سياست را آميزه‌ای از ديانت و قداست می‌دانستند؛ لذا حتی اعمال عبادی را سكولار نمی‌دانند، در متن اين اعمال سياست را می‌بينند؛ به طور مثال، بر بُعد سياسی نماز تأكيد می‌كنند.

وی با اشاره به تأكيد امام در مورد توجه به ابعاد نماز افزود: ايشان علما را هشدار می‌دهد، اگر اين عنصر در نظر گرفته نشود، نماز آن خاصيت رشد‌دهنده و تكامل‌دهنده را ندارد. نگاه ايشان به دين و سياست آميختگی بود و تداوم آن را از جامعه می‌خواستند.

رنجبران بيان كرد: امام به گروه‌های مختلف و حوزه‌های علميه می‌گفتند نماز بايد در اختيار رهايی جامعه از بسياری از مباحث و مشكلات و توطئه‌ها باشد.

عضو هيئت‌علمی دانشگاه هنر با بيان اين كه امام نماز جمعه را دشمن‌شكن می‌دانستند، اظهار كرد: در روايات آمده نماز جمعه سلاح مؤمن بر ضد كفار است؛ اين سلاح قطعا فرهنگی است و امام مباحث عميق و بزرگی را در حوزه‌های علميه آغاز كردند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ 4 اسفند 1391برچسب:, توسط مجتبی مددی